בתיכון דקל וילנאי לימודי הביולוגיה לא מסתכמים בהיכרות עם גופי ידע ועם עולם המחקר. כחלק מהערכה חלופית במקצוע, תלמידי שכבה י' נחשפו לתחום הביואתיקה . המדע הביא איתו הרבה ברכה לעולם ולאנושות כולה אך הוא גם הציף שאלות ערכיות . הידע המדעי והפיתוחים הטכנולוגים שהתפתחו עם הגילויים המדעיים הציבו בפני האנושות כולה שאלות הרות גורל המעלות סוגיות בתחום המוסר והדורשות חקיקה משפטית. דילמות בתחום טכנולוגיות הפוריות , האם ניתן להביא ילד מזרעו של חלל צה"ל? האם מותר לבצע התערבות גנטית בעוברים , אם כן באילו מקרים? האם מותר להביא עוברים על מנת לקצור את אברהם? שאלות אלו ורבות אחרות עוסקות בסוגיות של מתי נקבע תחילת החיים, וכיצד מכריעם סוגיות שבהם מספר ערכים או זכויות שמתנגשות. כדרכן של דילמות אין תשובה אחת ברורה אך העיסוק בהן יכולה לתרום לפיתוח העולם הערכי והמוסרי של התלמידים. במסגרת הפרויקט התלמידים בחרו דילמה וחקרו  אותה בהיבטיה השונים וכתבו מאמר סקירה שבסופו הביעו את דעתם האישית. לסיכום הפרויקט נערך פנל בספריית בית הספר ובו נכחו פרופסור רות גביזון, מומחית למחלות נוירולוגיות , הרב אריה כץ , מרצה בנושאי "רפואה והלכה", מנהל המחלקה למחקר הלכתי במכון פועה ועו"ד יעקב כהן – מומחה לביו אתיקה ואתיקה רפואית. הפנל היה אינטראקטיבי והתלמידים הביעו את דעתם בכל דילמה והצביעו בעד או נגד.